— 60210500 —
Rangtasvir (dastgohli) ta’lim yo’nalishinig umumiy tavsifi
Rangtasvir ta’lim yo’nalishida ta’lim oluvchi bir semester davomida 30 kreditni, bir o’quv yili bo’yicha 60 kreditni to’plashi zarur. O’qish muddati 4 yil bo’lib, talaba dastur yakunlangangunga qadar 240 kredit to’plashi kerak.
Talaba uchun bir ECTS kreditning soatlardagi miqdori 1 kredit 30 akademik soatni tashkil etadi va talabaning bir yillik o’quv yuklamasi 60 kredit 1800 akademik soatdan iborat bo’ladi. Shundan – 50 % auditoriya soati, 50 % mustaqil ta’lim soatiga bo’linadi. Semestr davomida talaba tomonidan o’zlashtirilishi lozim bo’lgan kreditlar hajmi fanlar katalogida ko’rsatilgan majburiy va tanlov fanlarini o’z ichiga oladi.
60210500 – Rangtasvir (dastgohli) bakalavriat yo’nalishi bo’yicha bakalavrlar kasbiy faoliyatlarining sohalari: – tasviriy san’at soxasidagi yo’nalish bo’lib, milliy va jahaxon tasviriy vaamaliy san’ati, xamda boshqa san’at turlarining rivojlanishini, tajribasini, hozirgijamiyatdagi mavqeini, pedagogik faoliyatning usullarini o’rganish va tadqiq qilishgayo’naltirilgan vositalar, usullar majmuasini qamrab oladi. -Yo’nalish bo’yicha fan, texnuka va texnologiyalarni zamonaviy yutuqlari, kadrlarbuyurtmachilari talablaridan kelib chiqqan holda bakalavrlarning kasbiy faoliyatisohalarida qo’shumcha va o’zgarishlar bo’lishi mumkin. Bo’lishi mumkin bo’lgan qo’shumcha va o’zgarishlar muayyan ta’lim yo’nalishlarining malaka malablari va o’quv rejalariniishlab chishda hisobga olinishi nazarda tutiladu.
60210500 – Rangtasvir (dastgohli) ta’lim yo’nalishi bitiruvchilarining kasbiy faoliyat turlari:
- ijodiy faoliyat;
- ilmiy tadqiqot faoliyati;
- ishlab chiqarish faoliyati;
- pedagogik faoliyat (umumiy o’rta va o’rta maxsus, kasb-hunar ta’limi tizimida);
- tashkiliy-boshqaruv sohasidagi faoliyati.
Yo’nalish bo’yicha fan, texnika va texnologiyalarning zamonaviy yutuqlari, kadrlar buyurtmachilari talabalaridan kelib chiqqan holda bakalavrlarning kasbiy faoliyati turlarida qo’shimcha va o’zgarishlar bo’lishi mumkin. Bakalavr tayyorlanadigan kasbiy faoliyatlarining muayyan turlari ta’lim jarayonining manfaatdor ishtirokchilari bilan hamkorlikda oliy ta’lim muassasasi tomonidan aniqlanadi. Ta’lim yo’nalishi bo’yicha tayyorlangan bakalvrlar kasbiy faoliyatlarining muayyan turlari ta’lim jarayonining manfaatdor ishtirokchilari bilan hamkorlikda oliy ta’lim muassasasi tomonidan aniqlanadi.
II o’quv yili / 3-semester
Fan kodi | Fanning malakaviy kodi | Fan nomi | Soat | Kredit | Tanlov turi |
---|---|---|---|---|---|
1.07 | 351ATM1004 | Ta’lim texnologiyalari | 120 | 4 | Majburiy fan |
1.08 | 351UmPsixM1008 | Umumiy psixologiya | 120 | 2 | Majburiy fan |
1.14 | 351ACHTM1008 | Anatomik chizmatasvir | 60 | 4 | Majburiy fan |
1.15 | 351QRTM1008 | Qiyofa rangtasviri | 120 | 4 | Majburiy fan |
1.16 | 351FKM1008 | Figurali kompozitsiya | 120 | 4 | Majburiy fan |
1.17 | 351AIM1006 | Ashyoda ishlash | 120 | 4 | Majburiy fan |
2.01 | 351Per02 | T.f. Perespiktiva | 60 | 2 | Tanlov fan |
Malakaviy amaliyot | 180 | ||||
Jami: | 900 | 30 |
II o’quv yili / 4-semester
Fan kodi | Fanning malakaviy kodi | Fan nomi | Soat | Kredit | Tanlov turi |
---|---|---|---|---|---|
1.08 | 351UmPsixM1008 | Umumiy psixologiya | 120 | 4 | Majburiy fan |
1.14 | 351ACHTM1008 | Anatomik chizmatasvir | 120 | 4 | Majburiy fan |
1.15 | 351QRTM1008 | Qiyofa rangtasviri | 120 | 4 | Majburiy fan |
1.16 | 351FKM1008 | Figurali kompozitsiya | 120 | 4 | Majburiy fan |
1.18 | 351ATM1004 | Ashyo turlari | 120 | 4 | Majburiy fan |
2.02 | 351IQO’06 | t/f. Inson qiyofasini o’qitish | 120 | 4 | Tanlov fan |
Malakaviy amaliyot | 180 | 6 | |||
Jami: | 900 | 30 |
III o’quv yili / 5-semester
Fan kodi | Fanning malakaviy kodi | Fan nomi | Soat | Kredit | Tanlov turi |
---|---|---|---|---|---|
2.01 | ChTAS20138 | Chizmatasvir | 180 | 6 | Majburiy fan |
2.02 | RT20238 | Rangtasvir | 180 | 6 | Majburiy fan |
3.01 | KomYa30138 | Kompazitsiya | 180 | 6 | Majburiy fan |
3.02 | MatRTT30232 | Materialshunoslik. Rangtasvir texnika texnologiyasi | 120 | 4 | Majburiy fan |
3.04.1 | TFO’TST3.04 | O’zbekiston tasviriy san’ati tarixi t/f | 60 | 2 | Majburiy fan |
Malakaviy amaliyot | 180 | 6 | Tanlov fan | ||
2.14 | 351MPA04 | Malakaviy va pedagogik amaliyot | 180 | 6 | Majburiy fan |
Jami: | 900 | 30 |
III o’quv yili / 6-semester
Fan kodi | Fanning malakaviy kodi | Fan nomi | Soat | Kredit | Tanlov turi |
---|---|---|---|---|---|
2.01 | ChTAS20138 | Chizmatasvir | 180 | 6 | Majburiy fan |
2.02 | RT20238 | Rangtasvir | 180 | 6 | Majburiy fan |
3.01 | KomYa30138 | Kompazitsiya | 120 | 4 | Majburiy fan |
3.02 | MatRTT30232 | Materialshunoslik. Rangtasvir texnika texnologiyasi | 120 | 4 | Majburiy fan |
3.04.1 | TFO’TST3.04 | O’zbekiston tasviriy san’ati tarixi t/f | 120 | 4 | Tanlov fan |
Malakaviy amaliyot | 180 | 6 | Majburiy fan | ||
Jami: | 900 | 30 |
IV o’quv yili / 7-semester
Fan kodi | Fanning malakaviy kodi | Fan nomi | Soat | Kredit | Tanlov turi |
---|---|---|---|---|---|
1.13 | Tasviriy san`at umumiy tarixi | 28 | Majburiy fan | ||
2.07 | Chizma tasvir | 98 | Majburiy fan | ||
2.08 | Rang tasvirni o`qitish metodikasi | 30 | Majburiy fan | ||
2.11 | Ashyoda ishlash | 16 | 16 | Majburiy fan | |
2.13 | Miniatura Tf | 56 | Tanlov fan | ||
3.01 | Rangtasvir | 142 | Majburiy fan | ||
3.02 | Kompazitsiya | 14 | Majburiy fan | ||
3.03 | Jonli odam qomatidan anotomik chizma tasvir | 64 | Majburiy fan | ||
4.01 | Materialshunoslik. Rang tasvir texnika texnologiyasi | 20 | Majburiy fan | ||
4.03 | Amaliy Ingiliz tili | 28 | Majburiy fan | ||
Malakaviy amaliyot | 192 | Pedagogik amaliyot | |||
Jami: | 688 |
IV o’quv yili / 8-semester
Fan kodi | Fanning malakaviy kodi | Fan nomi | Soat | Kredit | Tanlov turi |
---|---|---|---|---|---|
1.13 | Tasviriy san`at umumiy tarixi | 26 | Majburiy fan | ||
2.07 | Chizma tasvir | 98 | Majburiy fan | ||
2.08 | Rang tasvirni o`qitish metodikasi | 28 | Majburiy fan | ||
2.11 | Ashyoda ishlash | 12 | Majburiy fan | ||
2.13 | Miniatura Tf | 56 | Tanlov fan | ||
3.01 | Rangtasvir | 138 | Majburiy fan | ||
3.02 | Kompozitsiya | 14 | Majburiy fan | ||
3.03 | Jonli odam qomatidan anotomik chizma tasvir | 62 | Majburiy fan | ||
4.01 | Materialshunoslik. Rang tasvir texnika texnologiyasi | 12 | Majburiy fan | ||
4.03. | Amaliy Ingiliz tili | 28 | Majburiy fan | ||
Malakaviy amaliyot | 192 | Majburiy fan | |||
Jami: | 666 |
Fanning maqsad va vazifalari
Fanining maqsadi — talabalarning Rangtasvir fani to’g’risidagi ilmiy, nazariy va amaliy bilimlarini shakllantirish.
Fanining vazifasi — “Rangtasvir” fani o’quv jarayoni mobaynidagi o’quv mashg’ulotlarida talabalar antik davrda yaratilgan portretlarning gipsdan nusxalari va inson qiyofasining turli ko’rinishlari – portret, inson jussasining libosli va libossiz yarim qomati, libosli va libossiz to’liq jussa va ikki jussadan tashkil topgan intererdagi guruxli portret hamda ikki jussadan tashkil topgan libossiz qomat o’quv vazifalarini bajarish jarayonida kasb mahoratini egallashlari talab etiladi, ular bu jarayonda rangtasvir ustasi sifatida shakllanadilar. Talabalar bu jarayonda turli sharoit va muhitda grafik vositalarda tasvir yaratish mobaynida tasvir qonun qoidalari, manzara va turli ob’ektlarni rangtasvirda tasvirlash nazariyasi, qiyofa hususiyatlari, inson anatomiyasi plastik sifatlari, tuzilishi hamda ularni ma’lum tabiiy yoki sun’iy yorug’lik man’bai bilan yoritilgan sharoitda badiiy bo’yoqlar orqali tasvirlashni o’rgashishdan iborat.
Fan yakunida talaba qanday bilim va ko’nikmalarga ega bo’ladi?
- fanga oid amaliy va uslubiy tushunchalarni to’la o’zlashtira olish;
- fanga oid ko’rsatkichlarni tahlil qilishda ijodiy fikrlay olish;
- o’rganilayotgan jarayonlar haqida mustaqil mushohada yuritish;
- fanga oid odam boshini tasvirlash jarayonini to’g’ri aks ettira olish;
- o’rganilayotgan jarayonga ta’sir etuvchi omillarni aniqlash va ularga to’la baho berish;
- tahlil natijalari asosida vaziyatga to’g’ri va xolisona baho berish;
- o’rganilayotgan fan to’g’risida tasavvurga ega bo’lish;
Fanning qisqacha bayoni:
Rangtasvir fani bakalavriat Rangtasvir (dastgohli) yo’nalishi talabalari uchun mo’ljallangan bo’lib, fanning rivojlanish tarixi taraqqiyoti, fanning professional kasb hunar maktablari, ixtisoslashtirilgan san’at maktablari, umumiy o’rta ta’lim maktablari tayanch o’quv rejasidagi o’rni, o’qitish shakllari, o’qitish metodlar, o’qitishning didaktik tamoyillari va bo’lajak Dastgohli rangtasvir fani o’qituvchisining kasbiy kompetenligini rivojlantirishga yo’naltiriladigan materiallar bayon qilingan.
Dars turi va baholash usuli
Dars turi | 1-semestr | Nazoratlar | Ball taqsimoti |
---|---|---|---|
Ma’ruza mashg’uloti | 36 soat | Oraliq nazorat | 20 ball |
Amaliy mashg’uloti | 40 soat | Joriy nazorat | 10 ball |
Laboratoriya mashg’uloti | 30 soat | Joriy nazorat | 10 ball |
Mustaqil ta’lim | 194 soat | Joriy nazorat | 10 ball |
Yakuniy nazorat | 50 ball |
Dars turi | 2-semestr | Nazoratlar | Ball taqsimoti |
---|---|---|---|
Ma’ruza mashg’uloti | 34 soat | Oraliq nazorat | 20 ball |
Amaliy mashg’uloti | 40 soat | Joriy nazorat | 10 ball |
Laboratoriya mashg’uloti | 30 soat | Joriy nazorat | 10 ball |
Mustaqil ta’lim | 196 soat | Joriy nazorat | 10 ball |
Yakuniy nazorat | 50 ball |
Baholashni 5 baholik shkaladan 100 ballik shkalaga o’tkazish jadvali
5 baholik shkala | 100 ballik shkala |
---|---|
5,00 — 4,96 | 100 |
4,95 — 4,91 | 99 |
4,90 — 4,86 | 98 |
4,85 — 4,81 | 97 |
4,80 — 4,76 | 96 |
4,75 — 4,71 | 95 |
4,70 — 4,66 | 94 |
4,65 — 4,61 | 93 |
4,60 — 4,56 | 92 |
4,55 — 4,51 | 91 |
4,50 — 4,46 | 90 |
4,45 — 4,41 | 89 |
4,40 — 4,36 | 88 |
4,35 — 4,31 | 87 |
5 baholik shkala | 100 ballik shkala |
---|---|
4,30 — 4,26 | 86 |
4,25 — 4,21 | 85 |
4,20 — 4,16 | 84 |
4,15 — 4,11 | 83 |
4,10 — 4,06 | 82 |
4,05 — 4,01 | 81 |
4,00 — 3,96 | 80 |
3,95 — 3,91 | 79 |
3,90 — 3,86 | 78 |
3,85 — 3,81 | 77 |
3,80 — 3,76 | 76 |
3,75 — 3,71 | 75 |
3,70 — 3,66 | 74 |
3,65 — 3,61 | 73 |
5 baholik shkala | 100 ballik shkala |
---|---|
3,60 — 3,56 | 5 baholik shkala |
3,55 — 3,51 | 5 baholik shkala |
5 baholik shkala | 70 |
3,45 — 3,41 | 69 |
3,40 — 3,36 | 68 |
3,35 — 3,31 | 67 |
3,30 — 3,26 | 66 |
3,25 — 3,21 | 65 |
3,20 — 3,16 | 64 |
3,15 — 3,11 | 63 |
3,10 — 3,06 | 62 |
3,05 — 3,01 | 61 |
3,00 | 60 |
3,0 dan kam | 60 dan kam |